zaterdag 19 februari 2011

Bloemharten/bloemcenters

Goedemiddag allemaal,


Zoals ik al eerder schreef ben ik bezig geweest met het maken van bloemcenters. Weer eens wat anders dan parels en glitter. Ik heb een silicone mal gekocht met mooie knoppen. Helaas zijn de onbewerkte knoppen op de foto niet te zien, sorry! Maar bij de bewerkte knoppen kun je het reliëf goed zien.




De centers van de 2 eerste bloemen zijn van de lijm van de lijmpistool. Het werkt wel maar fimoklei werkt beter. De rest is gemaakt van witte fimoklei.


De hangertjes zijn gemaakt met mijn zelfgemaakte mallen. Ik had ze gemaakt voor het gieten van Utee maar voor fimoklei zijn ze ook helemaal perfect. De ronde medaillon is gewoon een platgedrukt bolletje klei. Platgedrukt met een stempel. Daarna met raw amber geverfd en weer afgeveegd. Toen dat droog was de uitstekende gedeeltes aangeraakt met zilververf. Je kunt hier dus eindeloos mee experimenteren.

Je kunt de foto 2 x doorklikken voor optimale grote.



Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je mooi materiaal gebruikt om je bloemen mee te maken Brenda! Heerlijk hè, om zo lekker wat te experimenteren en te combineren? Geniet van je weekend, groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och ben je creatief...ja ja hou er wel van hoor..
    Welke klei gebruik jij die zelf hardend is?
    Had dit ooit wel gedaan....maar toch weer vergeten en jij helpt me er weer aan herinneren. Maakte altijd zelf knoopjes, enig om te doen dus....wie weet komt het ervan...

    Warme gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen