zondag 15 april 2012

Wiegjes en schoen

Hello, hello,

Gisteren kwam mijn bestelling binnen. Ik had 3 sjablonen besteld van Viva. De wieg , schoen en nog een cadeautas. Ze zijn zooo leuk. 
Ik ben gisteren een beetje aan het experimenteren geweest. De eerste die ik maakte was het donkerbruine wiegje. Deze is van gewoon knutselkarton gemaakt. Ik vond het resultaat wel leuk maar niet echt heel erg stevig. Ondanks dat grote stuk extra papier aan de onderkant. ( wat ik persoonlijk niet zo mooi vind.) Misschien wel leuk om daar nog een bloemstukje op te maken  met een kaartje ofzo! Nog even over brainstormen.

Het tweede wiegje is gemaakt van dozenkarton , de plakranden heb ik er afgeknipt en de delen gewoon met hete lijm tegen elkaar aangedrukt. Ook heb ik het extra stuk aan de onderkant verkleind naar een strookje van anderhalve centimeter. Het resultaat is stukken steviger dan zijn voorganger. Ik wil er een soort van hol matrasje in maken met baby erop, zodat er nog een klein cadeautje in verstopt kan worden. En daar heb je wel een stevig wiegje voor nodig.
Bij het hemeltje heb ik er zelf nog een stukje tussen gedaan aan de bovenkant omdat ik het rond wilde laten lopen. Origineel loopt het in een punt. Misschien dat ik het van de week nog eens op die manier ga maken. Verder heb ik op de ecru wieg mijn nieuwe doily stans van Tim H. Gebruikt. Die ga ik vast heel veel gebruiken want ik vind hem prachtig.
De bloemen van het donkere wiegje zijn van Wild Orchid Crafts en zelf van kleurtje voorzien. De bloemen van de ecru wieg zijn gemaakt van Joy stansjes.




Het volgende geschenkdoosje is van de schoen. Aan de hand van de sjabloon van Viva kun je er alle kanten mee op. Je kunt er ook een open teen pump van maken. Hier heb ik er niet veel speciaals meegedaan. Ik heb wit knutselkarton gebruik. En die eerst gekleurt met een zwak aftreksel van blauwe inkt. Daarna de zijkanten gestempeld en 1 keer gestempeld op de voorzijde. Ook hier heb ik de Doily stans van Tim H weer gebruikt. En een stukje kant.  De binnenkant zwart geschilderd en de hak goud. 2 strikjes en 1 bloempje erop, daarna het geheel afgelakt met een glitterlak.


Ik ben benieuwd naar het sjabloon van het tasje..........Wordt vervolgd!


Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

2 opmerkingen:

  1. Que alegria em ver seus delicados berços...saudades do tempo que minha filha dormia assim! Agora ela já está crescendo e dorme em uma caminha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zowel je wiegjes als je schoen zien er top uit Bren! Zou 'm zó aantrekken! Mooi papier trouwens! (ja, je kent mij en schoenen inmiddels hè ;-) O, om nog even op je vraag terug te komen, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden op m'n blog (staat er nu wel op hoor), maar ik heb die collage inderdaad geprint op canvas (eerst op een 200 gr. vel geplakt en daarna door de printer gehaald). Ging goed! (was wel even benauwd of hij niet zou vastlopen!). Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen