zondag 29 april 2012

Steampunk achtige pump

Een goede zondagmiddag allemaal,
Dit is het resultaat van een pump van dozenkarton. Het heeft heel wat voeten in aarde gehad om tot dit uiteindelijke resultaat te komen. Ik zal hieronder met foto's en tekst laten zien hoe dit schoentje toe stand is gekomen.



Allereerst ben ik op zoek gegaan naar stevig karton. En heb daar het sjabloon van Viva Decor op overgenomen.
 en dit keer zonder de plakranden. Dit omdat ik het met de gluegun aan elkaar ging lijmen.
Vervolgens heb ik een aantal stukken papier geembost.
En op de losse stukken geplakt.
Daarna het schoentje in elkaar gezet.
Daarna heb ik stukken stevig aluminiumfolie in stukken gescheurd en ben die gaan plakken over de gehele schoen. Maar helaas , en ik denk dat het door het extra stevige aluminiumfolie kwam , kwam het geemboste niet echt mooi door het folie heen. Dus ik heb , nadat ik het hele schoentje had gedaan, stukken aluminiumfolie apart geembost en die in stukken er opgeplakt.  Daarna kettinkjes, en wijzer brad toegevoegd.
 Vervolgens heb ik het schoentje zwart geschilderd en het meeste er weer afgehaald. Daarna met de vinger koper en goudkleur opgebracht.
Ik vond het op zich wel grappig maar het was niet de look die ik wilde. Dus na een nachtje slapen heb ik hem helemaal zwart geschilderd en daarna voorzichtig ingesmeerd met een metallic rub on. (goudkleur)
Ik vind hem wel leuk! Ik kon er niet teveel aan toevoegen omdat hij op een randje voor het raam komt te staan. Eigenlijk wilde ik nog vleugels en gears toevoegen , wie weet dat ik dat nog eens ga doen.........
Fijne zondag allemaal!



Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

2 opmerkingen:

  1. Nou ja Bren, jij kan zo een schoenenwinkel gaan beginnen, ha ha ha! Vind ook deze uitvoering helemaal geweldig, het is nu echt antiek zilver geworden!! Bedankt voor je reactie op m'n blog, ja, die vouwkaarten ken ik zéker nog! Speel ze nog wel eens met m'n nichtjes, vroeger ontzettend veel gedaan, was leuk (vooral met jongensnamen erin, toen nog wel ja ;-) Jij ook een fijne zondag! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Brenda, ik vind die echt zoooo gaaf! Helemaal super mooi gemaakt en ook echt helemaal steampunk! Groetjes, Frea

    BeantwoordenVerwijderen