zondag 14 oktober 2012

Steentechniek

Dit babytje heb ik gisteren gemaakt. Ben een beetje uit aan het proberen om het babytje verschillende looks te geven. Dit babytje is gemaakt van lichtgewicht klei. Daarna een dun laagje zelfgemaakte structuur pasta.
Die pasta maak je heel gemakkelijk zelf.
Je neemt 1 cup zuiveringszout, 2 eetlepels witte lijm en 2 theelepels witte acrylverf. Goed mengen. Is het nog te droog dan doe je er iets acrylverf bij. Goed afsluiten in een potje en je kunt het gebruiken wanneer je wilt. Ik heb deze bespoten met blauwe en bruine inkt. Net een smurfje he? hihi

 
 
Je kunt de pasta ook gebruiken met sjablonen.
 Hier heb ik de dressform uitgestanst in plastic.Je gebruikt dat het negatief van de uitgesnede vorm. Deze over het geemboste papier gelegd en de pasta er voorzichtig opgesmeerd. Dan haal je je sjabloon heel voorzichtig weer weg en dan heb je een mooi gelaagde dressform. (evenueel kun je er nu nog een patroontje in maken.) Goed laten drogen. Daarna kun je inkten, schilderen, wat je maar wilt. Ik heb distressinkt gebruikt en de dressform heeft een laagje glimmerglam gekregen.
 
 
Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

5 opmerkingen:

  1. Je baby ziet er erg gaaf uit zeg, zit me net te bedenken dat je zoiets ook met zand zou kunnen doen...bedankt voor de tip.
    Je kaar is ook super mooi zeg....wow.

    Ik ga trouwens een nieuw soort gietspul proberen tis een hars gips..ken je het?
    Ik ga het deze week bestellen en proberen, het is veel sterker dan gips (ik gips heel graag maar met versturen blijft het kwetsbaar).
    Als je het nog niet kent dan zal ik je op de hoogte houden.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat ken ik niet! Lijkt mij idd wel een stuk minder kwetsbaar. Ik had vroeger een melkerig spulletje wat je over je gips kon doen waardoor het wat minder kwetsbaar is. Over dat zand, ja dat zou ook nog kunnen. Ik heb eens een schilderij gemaakt en de achtergrond heb ik met verf en vogelzand gemixt. Geeft ook een steen effect. Vanmiddag ga ik proberen om cold porcelain te maken. Ooit van gehoord? Dat is een soort klei die heel glad is en heel hard word. Binnenkort op mijn blog dus hihi Zo blijven we experimenteren he? Vind het het leukste wat er is.

      Verwijderen
    2. Hahaha nee ik krijg geen melding van een antwoord, maar nu heb ik het gelezen.
      Cold porselain heb ik wel eens van gehoort maar ken het verder niet, ben heel benieuwd.
      leuk hoor om de spullen te zoeken die het mooiste resultaat geven wahahahaha, kost alleen zo veel wahahahaha, maar leuk is het wel.
      Ik houd je blog in de gaten en je hoort eind van de week van mij hoe het met harsgips gaat.
      Ik heb al wel met 2 componenten hars gegoten nou dat was voor mij een echte miskoop...........kleverig, niet gedetaileerd en duurt dagen eer het droog is!
      Nou groetjes maar weer.

      Verwijderen
  2. Wat ben je toch altijd heerlijk aan het freubelen met allerlei materialen Bren en dan met zo'n enig resultaat. Het is een klein schatje geworden! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh wat leuk zeg Brenda!! Dat moet ik ook eens proberen zeg! En waar koop jij dat zuiveringszout?? Ik las trouwens laatst ook op een blog in Amerika dat iemand gewoon plamuur gebruikt als een soort modeling pasta, ook met stencils. Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen