maandag 11 maart 2013

Zilver cameodoosje

Hallo Allemaal
Dit doosje is 14 cm breed en 12 cm diep. De hoogte is ongeveer 5 cm.
Het doosje zelf is weer gemaakt van oude dozenkarton. Eerst in elkaar gezet en daarna in de zwarte acrylverf gezet. Zwart karton geembost en daarna met metallic rubons zilver eroverheen gesmeerd. De sleutel is van een malletje en gemaakt van cold porselin. De roosjes zijn van klei en komen ook uit een zelfgemaakt malletje.  




 En dan mijn Cameo. Deze is gemaakt van 2 kleuren fimoklei. De kraaltjes eromheen heeft mij wel een aantal uren gekost maar het resultaat mag er zijn, vind ik! Erg leuk werk! Ik zocht al tijden iets wat ik lekker in het zonnetje in de tuin kan doen. Voor in de zomer. Zonder dat je al te veel spullen mee naar buiten hoeft te nemen. Haken heb ik geprobeerd maar dat is echt niet mijn ding. Maar dit is natuurlijk wel te doen. Dus jullie zullen van de zomer meer beadingwerk gaan zien. ;-) De vlinders zijn gemaakt met een Crealies stans.Oja, ik zou nog even een link geven. Beadaholique is haar naam op Youtube. Ze maakt veel sieraden, en haar tutorials zijn goed te volgen en erg duidelijk.


 De pootjes zijn gemaakt van cold porselin en komen uit een zelfontworpen mallentje. Cold porselin wordt keihard als het droog is. Ik heb gemerkt dat als je het verwarmt met de heatgun, het pootje weer flexibel word. Dit is handig als je je pootjes mooi om je doosje wilt krijgen.


Ik heb nog 1 projektje liggen maar die kan ik nog niet plaatsen want de ontvanger heeft hem nog niet gehad. Zal volgende week worden.
Veel knutseltijd ga ik de komende weken ook niet hebben. Ik ga vandaag met de keuken beginnen. Alles schuren en opnieuw in de verf zetten.  En als dat klaar is, moet de buitenboel ook weer opnieuw geschilderd worden. Zal daarna even geen kwast meer kunnen zien ben ik bang hahaha

Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

4 opmerkingen:

  1. Wat mooooi moooooi mooi weer zeg, een kunstwerkje.
    Je doosje op zich is al een plaatje maar met je cameo en je beads erbij is het helemaal een kunstwerk.

    Ik wens je veel succes met schilderen.....brrrrr maar goed als het straks allemaal weer mooi is heb je wel eer van je werk.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk, wat een schitterend doosje heb je weer gemaakt Brenda! Zo zie je ze niet bij de juwelier! Die camee is echt onwijs mooi geworden, een terecht pronkstuk op je box! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi Brenda! Al die details en die pootjes vid ik ook zo leuk! Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig werk ! Hoop dat de klusserdeklussen goed verlopen want begin je al te missen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen