dinsdag 10 augustus 2010

Werken met blik

Drink je wel eens frisdrank uit blik? Bewaar het blikje! Je kunt er hele leuke dingen mee doen.
Je kunt bijna alles van een blikje gebruiken. Een aantal voorbeelden zal ik nu laten zien en morgen nog een paar!
Een aantal tags:
Schilder de gekleurde kant van het blik eerst wit en dan kun je er alles mee doen wat je wilt.
Bij de eerste het ik er een plaatje opgeplakt met een gel medium mat, daarna ingekleurd met perfect pearls. Als laatste de swirl stempels.
Bij de tweede heb ik eerst de lamp gestempeld, daarna geembost met een Alteration embossing folder! Let er wel op dat de Sizzix embossingfolders iets dieper embossen en je kunt dus scheurtjes in je blik krijgen. Met een Cuttlebug embossingfolder heb je daar minder last van. Maar bij deze tag vind ik het wel wat hebben. Na het embossen ben ik er met een distresspad overheen gegaan. De dieper gelegen stukken met perfect pearls en water.
Bij deze kleine tag ben ik met een kwast witte verf langs de randen gegaan. Zodat je een randje krijgt. Goed heet maken met de heattool zodat de verf gaat bubbelen. De randen geinkt met walnut stain distress ink!.  Leuk tekstje erop en je hebt een originele tag.

Omdat je de gekleurde kant van het blik verft, hou je de achterkant ook mooi. Dit is de achterkant van de geembostte tag.

 Blik kun je makkelijk stansen met de dikke dies van Sizzix.
Heb je je figuurtje dan kun je het nog embossen.
Hier heb ik de diecut met witte acrylverf gedept en het geembostte deel geschuurd. Hier heb ik overigens niet de gekleurde kant van het blik genomen als voorkant.

Morgen deel 2!

Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten