zondag 8 augustus 2010

Van niets naar IETS (embossing resist)

Nog een leuke foto uitleg van een techniek! Een tijdje geleden heb ik deze gemaakt! Het is een luciferdoosje met een voor en achterkant van karton. Maar het gaat nu op de techniek die ik gebruikt heb bij de voorkant.


Je begint met een vorm die je wilt bewerken. Ik heb een fotoframe!  Ik ben nogal van de recycle dus ik gebruik de doos van kattenvoer ;-)

Die schilder je met acrylverf in een kleur. In dit geval de kleur rood!

Daarna kun je het bestempelen met clear stempelinkt.
En strooi daarna clear embossingpoeder over de inkt.

                   Smelt de embossingpoeder met je heattool.

Doe er vervolgens nog een laag acrylverf in een andere kleur overheen. In dit geval lichtblauw.

Deze laag goed laten drogen.
Nu gaan we het rode wat onder het embossingpoeder zit weer naar boven halen.
Dit doen we met de strijkbout!

Leg je project tussen 2 vellen papier. Met de geverfde kant naar boven.
En zet de strijkbout erop. Je ziet dat de embossingpoeder gaat smelten door het eerste vel heen.

Trek nu het vel van je project. Dit is dan het resultaat!


Ikzelf ben dit frame nog iets meer gaan bewerken. Ik heb de randen beinkt met walnut stain, pareltjes gemaakt met de perlen pen (chroom) en na een beetje drogen het met mijn vinger uitgesmeerd over de randen. Als laatste heb ik het geheel ingesmeerd met diamond stickles!


Als je doorklikt op de foto's word hij maximaal uitvergroot. Zo zijn de details goed te zien.


Leuk dat je kwam kijken! Een fijne dag en tot de volgende keer! Groetjes, Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten